fbpx

 Tring…. Je schrikt wakker en zit rechtop in je bed. Tring…. Je kijkt op je telefoon en ziet een onbekend nummer op het display. Tring…. Je hebt inmiddels ook gespot dat het zes over drie ‘s nachts is. Met je slaperige hoofd druk je op het groene knopje. “Hallo?”

“Good evening I am looking for a translator who can translate a legal document from English to Dutch. I was advised you were the best, but I couldn’t find a website for your services. I would like to ask…”

Je hoort de potentiële klant aan de andere kant van de wereld netjes aan, wijst hem beleefd op het tijdsverschil en belooft hem morgen terug te bellen. Je probeert weer te gaan slapen, maar je nachtrust is behoorlijk verpest. Misschien is het tijd voor een website?

5 Redenen voor een website

Een site is een handig ding: hij is je marketing manager, je receptioniste, je digitale visitekaartje en je meest gemotiveerde medewerker en natuurlijk de directeur. Wie anders staat je klanten om drie uur ‘s nachts nog te woord om vragen te beantwoorden?

1. Je website is je digitale visitekaartje

De eerste indruk is belangrijk. Het aanbieden van je visitekaartje is een onderdeel van wat je van jezelf laat zien. Welke lettertype kies je, welke kleuren, welke vlakverdeling?

Zo kun je met je website laten zien wie je bent, wat je doet en waarom je doet wat je doet. Het is meer dan het analoge visitekaartje met je contactgegevens dat je geeft bij de eerste ontmoeting. Je kunt je potentiële klant laten zien wat je doet, zonder dat je het zelf keer op keer mag vertellen.

2. Je website is je receptioniste

De receptioniste vangt je bezoekers op, geeft ze een kop koffie en leidt ze naar de eerste deur. De ontvangst is heel belangrijk. Wat voor gevoel geef je de potentiële klant mee met het eerste bezoek aan jouw virtuele bedrijf?

Een site kan bij uitstek die eerste warme ontvangst geven die je normaal gesproken krijgt van de receptioniste. De eerste indruk van je website is dus belangrijk: hoe ziet de website eruit, welke look en feel heeft de website, is het in een oogopslag duidelijk wat ik aanbied?

3. Je website is je marketing manager

Een goed gebouwde website kan je klanten (ver)leiden naar het doen van een aanvraag of een aankoop. De marketing manager of sales consultant is degene die voor jou de klanten verleidt tot het accepteren van de offerte of de aankoop laat doen.

Een site met een goede salesfunnel, een soort trechter waaruit uiteindelijk je klanten komen, doet hetzelfde werk als jouw sales consultant of marketing manager. Je website herhaalt je pitch zonder zijn stem te verliezen. 

4. Je website is je meest gemotiveerde medewerker

Deze medewerker treedt continu naar buiten om te laten zien hoe goed het bedrijf is, wat een goed product het levert via blogs, vlogs en andere media uitingen en beantwoordt de vragen die je potentiële klant kan hebben over jouw dienst of product.

Op je site kun je natuurlijk een FAQ opnemen waarin je de meest gestelde vragen beantwoordt. Hierdoor wordt je site een bron van kennis over jouw product of dienst. En dat is natuurlijk belangrijk voor vindbaarheid.

5. Je website is je directeur

De directeur, degene die het bedrijf ooit is begonnen, is ook degene op wiens naam het bedrijf draait, de deal closer. Hij is de expert die op het gebied van de dienst of het product dat je verkoopt.

Je website vervult je expertstatus als je het goed aanpakt. Door een blog of vlog, door een wiki of een FAQ laat je zien hoe goed jij bent op jouw vakgebied. En daardoor komen mensen bij jou voor jouw specifieke kennis en willen ze graag bij jou je product of dienst afnemen.

Je site is 5 essentiële medewerkers in 1

Daarom is het zinvol om een site te hebben als je zelfstandig ondernemer bent. Wordt het voor jou ook tijd voor een website? Neem dan contact met ons op of bekijk onze aanbieding.

Download onze Gutenberg handleiding

Download onze Gutenberg handleiding

Download deze heldere en handige Gutenberg handleiding en je kunt straks direct aan de slag met de nieuwe WordPress 5.0 editor. Daarnaast ontvang je onze nieuwsbrief met een link naar het nieuwste blog en handige tips & tricks.

Gelukt! Kijk in je mailbox voor de bevestigingsmail. Daarna kun je de handleiding downloaden!

%d bloggers liken dit: